Want your
own Fotopage?








 
taiping wedding photographer

By: bad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 12-Apr-2010 01:13 Email | Share | Bookmark
Ternakan Itik, Kg Relang

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
N3 kali ni pasal ternakan itik adik ipar aku (Abdullah Sani) di Kg Relang, Batu Kurau.
Itik yang adik ipar ternak ni ada 2 jenis, satunya; Itik Khaki Campbell, itik jenis ni adalah itik penelur (itik telur la), warnanya agak kekelabuan bercorak sikit.
Keduanya; Itik Peking, jenis ni pedaging (itik daging la), warna dia putih2 gebu.
Quantity itik yang diternak disini adalah +-1000 ekor, berkawasan tanah & ada kolam berpagar, belakang rumah ja.
Permintaan yang ditawarkan adalah lebih kepada telur dari orang perseorangan (buat telur masin tak pun buat kuih bahulu) dan ada jugak dijual kat pasar malam.
Itik jantan kalau dah terlebih banyak sembelih buat rendang sedap tu...
Ternakan itik dan lain2 ternakan ada subsidi dari Jabatan Haiwan, jual telur update dalam buku kira2/log/resit & bagi kat Jab. Haiwan, nanti cukup bulan Jab. Haiwan bank in dalam Akaun Agro Bank (ada kira2 dia).
Sekian. (aku ni dah jadi ch Agro TV1 pulak)layan!!!!..




Itik jantan, ekor dia ada gulung sikit









Janji ada ROL


Anak tokey, tengah buat pemantauan...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net